Development and study of innovative deep water piled structures of high bearing capacity
Основний зміст сторінки статті
Анотація
Deep water piled clusters and structures supported by large mono-piles are designed to take up significant lateral and pressing loads. In particular it relates to offshore structures which foundations need long piled supports of high bearing capacity. Two innovative structures and technologies have been worked out to optimize stress-strain state of piled clusters and mooring/fender dolphins. (1) Developed is effective and less resource-demanding design when connection of all pipe piles with large diameter steel casing provides their joint work and favorable distribution of stresses and deformations in pile cluster. (2) To increase energy-absorbing capacity of mooring/fender dolphins it is worked out and researched a new design of combined tubular mono-pile structure. It incorporates internal flexible pile and damping element (cushion) placed between external and internal piles’ heads. For both innovative and patented solutions laboratory tests and numerical modeling were fulfilled and compared.
Study of peculiarities of two innovative structural and technological solutions of piled cluster and mooring/fender dolphin on combined mono-pile was fulfilled by testing on physical models in laboratory conditions and by numerical modeling (FEM).
The preliminary stage of tests (experiments without soil with fixed piles’ tips) occurred to be useful for study of structural behavior of both new designs [3, 4].
The main stage of experiments in the sand box with models of both proposed improved structures and their corresponding numerical modeling gave interesting results due to consideration of structure-soil interaction. It also confirmed proper selection of the appropriate calculation program (by comparison of measured and calculated data). Obtained results demonstrated advantages of proposed solutions and explained peculiarities of their innovative structures.
Блок інформації про статтю

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).Посилання
Doubrovsky M.P., Poizner M.B. (2016). Innovative development of coastal, port and marine engineering. Lambert Academic Publishing, Germany, 125.
Doubrovsky M.P., Dobrov I.Yu., Gerashchenko A.V., Dubrovska O.M. (2017). Model testing of piled clusters and large mono-piles of improved design. Academic journal. Series: Industrial Machine Building, Civil Engineering/Poltava National Technical University. Issue 2(49), 38-44.
Doubrovsky M.P., Gerashchenko A.V., Dobrov I.Yu. (2016). Methof of installation of the mooring structure on piled foundation. Patent of Ukraine # 116296. Bulletin # 4/2018.
Doubrovsky M., Samorodov А., Muliar D., Tabachnikov D., Gerashchenko A., Dobrov I. (2017). Innovative design and technological solutions and test method for pile supports with increased bearing capacity. / Proceedings of the 19th International Conference on Soil Mechanics and Geotechnical Engineering, Seoul, 2735-2738.