Випробування сталезалізобетонних прогонових будов мосту через р. Сухий Торець в м. Барвінкове
Основний зміст сторінки статті
Анотація
У статті розглянуто капітальний ремонт залізобетонного мосту в м. Барвінкове Харківської обл. з повною заміною прогонових будов. Прогонові будови встановлювалися на існуючі опори, відстань між осями яких складає 14,06м (нестандартний прогон). Таким чином, нові балки необхідно виконувати за особливим (індивідуальним) проектом. Також не менш важливим є питання зменшення власної ваги конструкції, що позитивно впливатиме на існуючі фундаменти, зменшуючи тиск на грунт та, за можливості, розвантажуватиме фундаментну частину споруди. В якості нової прогонової будови представлено ефективну конструкцію сталезалізобетонної прогонової будови, з використанням перфорованих металевих елементів коробчастого перерізу та ефективної залізобетонної плити проїзної частини.
При проектуванні металевих блоків використовувався прямий метод формування параметрів конструктиву, засноснований на енергетичних критеріях, а саме: мінімізація потенційної енергії деформації та рівномірне розподілення щільності потенційної енергії деформації. В якості параметрів приймалися розміри отворів в перфорованих елементах при постійному їх кроці та кути нахилу похилих ліній різу балок. Таким чином, була отримана раціональна конструкція блоків, що відповідала найменшому значенню потенційної енергії, яка, в свою чергу, відповідає найменьшій витраті матеріалу, та більш ровномірному розподіленню щільності потенційної енергії зі зменшенням концентрації напружень в кутах отворів.
По завершенню виконання всіх робіт були проведені наукові та приймальні випробування споруди. Програмою випробувань передбачено проведення статичних і динамічних випробувань мосту. Метою дослідження була
оцінка напружено-деформованого стану металевого блоку сталезалізобетонної прогонової будови. В ході випробування були отримані прогини конструкції, виявлено дійсний розподіл деформацій і напружень, отримані частоти, періоди та амплітуди власних та вимушених коливань споруди.
Була побудована теоретична модель прогонової будови, на базі якої отримані компоненти напружено-деформованого стану (НДС) та виконано їх порівняння з отриманими в ході випробування результатами.
Блок інформації про статтю

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).Посилання
Pat. 74599 Ukraїna, MPK (2012.01) E01D 1/00. Progonovih budova mostu. [patent. Girders structure of the bridge] SHmukler V.S., SHutkіn M.B., SHutkіn B.M., Krul' YU.M.; zayavnik i patentovlasnіk SHmukler V.S.; №201201611; zayavl. 14.02.2012; opubl. 12.11.2012, Byul. №21. (in Ukrainian).
Krul' YU.N. (2011) Pro formuvannya racіonal'noї konstrukcії prolіtnoї budovi avtomobіl'no-shlyahovogo mostu [About formation of a rational design of a span structure of a road bridge]. YU.M. Krul'. Kommunal'noe hozyajstvo gorodov: Naukovo-tekhnіchnij zbіrnik. Vip. 101,. 31-40. (in Ukrainian).
Metali. Metodi viprobuvan' na roztyag: GOST 1497-84. (ІSO 6892-84, ST REV 471-88). (1984). [Data vvedennya 1986-01-01]. - M .: ІPK Vidavnictvo standartіv,. 36. (in Ukrainian).
Metali. Metodi viprobuvan' na roztyag tonkih listіv і strіchok: GOST 11701-84. (1984). [Data vvedennya 1986-01-01]. M.: «Znak Poshani» Vidavnictvo Standartіv. 18. (in Ukrainian).
DBN V2.3-6-2002. Mosti ta trubi. Obstezhennya i viprobovuvannya. (2002). K.: Derzhbud Ukraїni. 29. (in Ukrainian).
DBN V.2.3-14-2006. Mosti ta trubi. Pravila proektuvannya. (2006). K.: Mіnіsterstvo bud-va, arhіtekturi i zhitlovogo komunal'nogo gos-va. 329. (in Ukrainian).
VBN V3.1.-218-174-2002. Mosti ta trubi. Ocіnka tekhnіchnogo stanu avtodorozhnіh mostіv, chto ekspluatuyut'sya. (2002). K.: Derzhsluzhba a / d Ukraїni, 27. (in Ukrainian).
SHmukler V.S. (2008). Karkasnі sistemi polegshenogo tipu [Lightweight frame systems]. V.S.SHmukler, YU.A.Klіmov, N.P.Burak. Harkіv: Zolotі storіnki. 336. (in Ukrainian).
Rational Design of Structural Building Systems. V.Babaev, I.Ievzerov, S.Evel, A.Lantoukh-Liashchenko, V.Shevetovsky, O.Shimanovskyi, V. Shmukler M. Sukhonos. ISBN 978-3-86922-733-7. 2019 by DOM publishers, Berlin. Germany. www.dom-publishers.com. 384.